Press "Enter" to skip to content

Kaj je osteoporoza prvi del

admin 0

Nekaj dejstev o osteoporozi:

-osteoporoza je bolezen, pri kateri imamo šibke kosti, ki se rade lomijo

-gostota kosti se zmanjša po 35 letu in se hitreje pojavi pri ženskah v menopavzi

-glavni faktorji za nastanek osteoporoze so, premalo telovadbe, premalo kalcija, vitamina D, slaba genetika, kajenje, pitje , majhna teža

-pacienti, ki bolehajo za osteoporozo nimajo nobenih znakov, dokler se kosti ne zlomijo

-Osteoporoza se lahko identificira in izmeri pri rentgenu, pri katerem izmerimo gostoto kosti

-zdravljenje te bolezni  se lahko prične z dodatkom vitamina d,  telovadbo in zdravili

Kaj je osteoporoza?

Je bolezen pri katerih zbolimo na kosteh, njihova gostota se ključno zmanjša. Kost se lahko zlomi, že pri malem padcu, ki bi po navadi povzročilo samo zvin zapestja ali kaj podobnega. Največ se ta bolezen pojavlja pri starejših ženskah, te so po navadi premalo aktivne in živijo nezdravi življenjski stil. Do nevarnih poškodb lahko pride zaradi večih primerov. Lahko se nam zlomijo kosti, kot naši boki in podobno ali pa se lahko zrušijo pri hrbtenici ali rebrih.

Naslednji dejavniki so tisti, ko pripomorejo k povečanju možnosti za osteoporozo:

-ženski spol

-Azijci

-Mala in nemočna telesa

-zgodovina v naši družini, če poznamo v našem ožjem krogu, že nekoga s to boleznijo

-kajenje

-pitje

-premalo gibanja

-nizka vsebnost kalcija v naši dieti

-slaba asorbcija vitaminov

-mala vsebnost estrogena v ženskem telesu

-kemoterapija

-neredne menstruacija

-kap

-kronično vnetje

-nepravilno delovanje ščitnice

-majhna količina vsebnosti vitamina D

Vsi ti dejavniki so tisti, ki nam lahko morda kasneje povzročijo težave, nekateri so takšni na katere ne moremo imeti vpliva, kot so naši genski zapis in podobno. Veliko pa je takšnih dejavnikov na katere lahko vplivamo…Vendar kako? Tako da si zavestno spremenimo naš življenjski stil. Če imamo delo, ki ga opravljamo v pisarni in večino časa preživimo v sedečem položaju je zelo pomembno, da se gibljemo vsaj dve uri na dan. Če smo morda osebe, ki nam je zelo težko gibanje je dobro da si poiščemo razloge, ko so na primer posvojitev psa. Če imamo katero od grdih razvad jo takoj prenehajmo ali si poiščimo pomoč. Kar se pa tiče diete pa smo zanjo odgovorni sami. Kupujemo lahko hrano, ki ima veliko vitamina D in kalcija. Ne pustimo se zavesti napisom, ki pravijo da vsebujemo dodatni kalcij. Poiščimo zelenjavo in sadje, ki vsebujejo naravni kalcij. Absorpcija kalcija je zelo majhna skozi napitke.  Zelo pomembno je, da kot ženske spremljamo svoj menstrualen cikel. Najboljše je da si kupimo majhen kolendarček na katerem lahko spremljamo svoje krvavitve. Če opazimo razne anomalije v našem sistemu je obisk ginekologa ključnega pomena. Za preventivo lahko uživamo ženske hormone ali kontracepcijo.  Če se zavedamo dejavnikov, ki nam pripomorejo k nastanku te bolezni se lahko oglasimo tudi v bližnji lekarni v kateri lahko dobimo dodatna zdravila, kot so calcimar, ibandronate, denosumab. Zelo pomembno je da se zavedamo kaj naše telo potrebuje in s čem mu lahko pomagamo, prisluhnimo našemu telesu.